کد خبر: 88398

ادامه تنش‌ها در غزه‌؛

آخرین اخبار از طوفان الاقصی/ خبر در حال تکمیل است

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد چهل‌و یکمین روز خود شد که بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی غزه به بهانه وجود تونل‌های حماس در زیر آنها همچنان هدف حملات و یورش نظامیان صهیونیست است.

* سی‌ان‌ان اعلام کرده هیچ مدرکی دال بر کشف تونل حماس در زیر بیمارستان شفا وجود ندارد.

* بایدن، رئیس جمهور آمریکا:«به اسرائیل اطمینان دادم که اگر غزه را اشغال و اداره کند اشتباه است. ارتش رژیم با ورود به بیمارستان‌ها جان سربازان خود را به خطر می اندازد؛ گمان می‌کنم حماس قصد دارد مجدد به اسرائیل حمله کند.» این در حالیست که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده که قرار است آمریکا و همسایگانش در مدیریت غزه در دوران پس از جنگ با آن‌ها همکاری کنند و شورای امنیت حق ندارد از آتش بس بشردوستانه دفاع کند.

* نبیه عواضه کارشناس سیاسی در گفت و گو با شبکه خبری العالم با اشاره به تجاوزگری 40 روزه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه گفت: واضح است که امروز شرایط میدانی در غزه گویای همه چیز است، هیچ تعادلی بین واقعیت میدانی و توانایی های تبلیغ شده از سوی رسانه‌های اسرائیلی مدعی‌ کنترل همه جزئیات، وجود ندارد. ورود ارتش اشغالگر به بیمارستان الشفاء در نوار غزه شکست بزرگی برای افکار عمومی اسرائیل و نهادهای اطلاعاتی آن است و این اقدام دستاورد نظامی ندارد.

* سخنگو آژانس امدادی آنروا در غزه گفت:« ورود 23000 لیتر سوخت به غزه و استفاده از آن برای کامیون‌هایی که کمک‌ها را به شهرها می‌رسانند، یک بازی مسخره است. ۲۵ بیمارستان از کار افتاده در غزه یک تراژدی شرم آور برای جامعه جهانی است.»

* به نقل از قدس الاخباریه گردان‌های القسام اعلام کردند: یک بولدوزر ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق دیرالبلح با راکت یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادیم.

*  حزب الله اعلام کرد: مجاهدین مقاومت اسلامی ساعت 12 ظهر روز پنجشنبه سایت صهیونیستی «مسکاف عام» را هدف قرار دادند.

* اسامه حمدان عضو دفتر سیاسی جنبش حماس: روایت دشمن از سلاح هایی که ادعا می‌کند در بیمارستان الشفا  کشف کرده است، برای دشمن یک رسوایی بزرگ است.

اسامه حمدان:«یورش اشغالگران با تانکها به بیمارستان الشفا یک جنایت جنگی وحشیانه است. گردان های قسام 33 خودروی نظامی صهیونیست ها را در 48 ساعت گذشته هدف قرار دادند. روایت دشمن از سلاح هایی که ادعا می‌کند در بیمارستان الشفا  کشف کرده است، برای دشمن یک رسوایی بزرگ است. نگهداری سلاح در کنار دستگاه های MRI در هیچ بیمارستانی معقول نیست. ادعاهای صهیونیست ها درباره بیمارستان الشفاء بی پایه واساس است. ادعای صهیونیست ها درباره ی انبار سلاح در کنار تجهات بیمارستانی دور از منطق است. خود نظامیان صهیونیست جعبه های مهمات را وارد بیمارستان الشفاء کرده اند. ما انتظار داشتیم که شورای امنیت قطعنامه ای صادر کند که جنایات پاکسازی قومی انجام شده توسط اشغالگران در نوار غزه را محکوم کند. خدمات ارتباطات و اینترنت در نوار غزه به طور کامل متوقف شده است. از آغاز طوفان طوفان الاقصی، اشغالگران 2800 فلسطینی را دستگیر کرده اند و تعداد اسیران ما را در زندان های خود به بیش از 9000 رسانده است. هدف اشغالگران از حمله به بیمارستان ها، بمباران نانوایی‌ها، و تخریب تاسیسات حیاتی، کوچاندن مردم ما از سرزمینشان است. ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر وجود یک مرکز فرماندهی نظامی در بیمارستان الشفاء مضحک است و رژیم اشغالگر نتوانست آن را ثابت کند.»

 

 

خبر درحال تکمیل است...

 

مرتبط ها